Z domova - Info kuryr
"Orwellovské ministerstvo pravdy" prohrálo svůj boj, než začalo. Přišlo pozdě a je zbytečné.   
Pridal tk Čtvrtek 05 leden 2017 - 06:19:40 Cist komentare / psat: 0 | Trackbacks:    Tisknout  
Od ledna začal fungovat nový úřad Centrum proti terorismu a hybridním hrozbám.
Centrum zastřešené ministerstvem vnitra nemá žádné pravomoci ani smysl.
Přišlo pozdě a je zbytečné.

S prvním lednem zahájilo oficiální činnost Centrum proti terorismu a hybridním hrozbám v rámci ministerstva vnitra. Jeho prací má být boj proti informační válce. Centrum je známé také jako orwellovské ministerstvo pravdy, bratři pátera Koniáše nebo nový Úřad pro tisk a informace.

Svůj boj ovšem prohrálo ještě předtím, než s ním začalo. Ačkoliv je náplní jeho činnosti boj proti lžím a fámám, nedokázalo se ubránit ani lži a fámě o sobě samém, že má být úřadem cenzurním. Centrum přitom žádné pravomoci nemá a bohužel ve své současné podobě nemá ani žádný smysl. Není nebezpečné, je prostě jenom zbytečné.

Prvním a zcela zásadním problémem centra je, že vzniklo pozdě. Česká republika čelí kruté informační válce již několik let. Tedy čelí: nečelí, nebezpečí dlouhodobě ignoruje a reakce - navíc hloupá - trvala místo dnů roky. Jenomže za ta léta zde ruské propagandistické weby a jiné aeronety zapustily kořeny a pro signifikantní část obyvatelstva se staly standardní součástí mediálního prostoru hodnou pozornosti a zdrojem informací. Jsou tady tak dlouho a mají takovou pozici, že dokonce vznikly jejich parodické weby jako třeba AZ247.cz s hesly jako "víc než jen pravda" nebo "nikdo nám nediktuje, o čem smíme lhát".

Do této situace tedy vstupuje nový oficiální státní úřad, který by měl situaci vyřešit tím, že bude hlásat oficiální státní pravdu. Samozřejmě to nebude fungovat, protože přesně jak psal Martin Malý, oficiální popření bude pro cílovou skupinu těchto webů spíše potvrzením. Podobná aktivita by snad měla smysl v začátcích, ale teď rozhodně ne.

Druhým - a bohu žalováno v podstatě neřešitelným - problémem centra je, že dělá práci někoho jiného a léčí toliko symptomy místo příčin. Vysvětlovat a komunikovat s občany, to není práce vnitráckých úředníků, ale politiků. Od toho jsme si je zvolili, za to jsou štědře placeni. Za to, aby komunikovali s voliči a trpělivě a srozumitelně jim vysvětlovali.

Česká politika bohužel dospěla do takového stádia, že vysoké posty zastávají lidé, kteří by se za normálních okolností se svými rétorickými a komunikačními dovednostmi neměli šanci dostat ani do obecního zastupitelstva v Prdelovicích nad Úslavou. Většina prohlášení Bohuslava Sobotky není srozumitelná snad nikomu, s možnou výjimkou jeho podobně postižených kolegů, rozhodně ne běžným voličům. Přitom předseda vlády je ten, kdo by měl být tím perfektním komunikátorem, který dokáže národu vysvětlit, co se děje. Schopností komunikovat s běžnými občany se u nás vyznačují téměř výhradně politici, kteří se vyvracení fám rozhodně věnovat nebudou, protože na nich naopak založili svůj úspěch a kariéru.

Snad v realistickém náhledu na své schopnosti, snad ze zoufalství, snad ze zvyku se česká politická reprezentace k problému postavila způsobem pro ni zcela typickým: stvořila ouřad. Ouřad, který svou válku prohrál ještě před první bitvou.

Michal Altair Valášek

Zdroj: http://tech.ihned.cz/c1-65572950-orwellovske-ministerstvo-pravdy-prohralo-svuj-boj-nez-zacalo-prislo-pozde-a-je-zbytecne

Sdilet na:   Facebook MySpace Digg Delicious Reddit Twitter StumbleUpon



Kyjev neplní své závazky   
Pridal tk Čtvrtek 05 leden 2017 - 06:07:26 Cist komentare / psat: 0 | Trackbacks:    Tisknout  
Kyjev se vyhýbá plnění svých závazků a nestahuje své síly a vojenskou techniku z oblasti obce Stanice Luhanská. Oznámil to ve středu novinářům představitel neuznané Luhanské lidové republiky na minských jednáních Vladislav Dejnego.

„Rámcové rozhodnutí od 21. září nikdo nezrušil… Nadále platí závazky, o kterých jsme se písemně dohodli ještě 21. září 2016. Nicméně Ukrajina se vyhýbá jejich plnění (dohody o stažení sil a vojenské techniky z oblasti obce Stanice Luhanská — pozn. redaktora)," oznámil Dejnego.

Podle něj proces plnění rámcového rozhodnutí se systematicky projednává v Minsku, nicméně kyjevští představitelé nekonkretizují, kdy plánují stáhnout své síly.

„Krčí rameny a dělají dojem, že situaci nemohou ovlivnit. Říkají, že žádná nařízení ohledně stažení sil a vojenské techniky v oblasti mostu v okolí obce Stanice Luhanská z Kyjeva nedorazila," upřesnil představitel LLR.

Sdilet na:   Facebook MySpace Digg Delicious Reddit Twitter StumbleUpon



Američtí úředníci „pustili" do médií „kachnu" o ruských hackerech   
Pridal tk Čtvrtek 05 leden 2017 - 06:05:04 Cist komentare / psat: 0 | Trackbacks:    Tisknout  
Nedávný článek Washington Post o „ruských hackerech" ukázal, jak je snadné uveřejnit nepravdivou informaci pomocí předních médií, píše komentátor Forbes Kalev Leetaru.

Noviny Washington Post uveřejnily 31.prosince článek, nazvaný „Ruští hackeři pronikli do energetické sítě USA prostřednictvím společnosti ve Vermontu, tvrdí američtí úředníci". Noviny uvedly, že v počítačovém systému společnosti Burlington Electric údajně našli programový kód, spojený s ruskými hackery.

„Rusové neuváděli do provozu kód k ohrožování činnosti společnosti, ale, jak uvádějí anonymní úředníci, proniknutí do energetické sítě má obrovský význam, protože znamená potenciální velkou zranitelnost", tvrdí se v článku.

Je fakt, že po několika hodinách materiál opravili: ukázalo se, že doba a okolnosti útoku na počítačovou síť zatím nejsou známy. Útok vyvrátila i samotná společnost Burlington Electric. Uvedla, že podezřelý program byl objeven pouze v jednom notebooku, který nebyl připojen ke společné síti.

„Příběh o ruských hackerech, kteří pronikli hluboko do energetické sítě USA a jsou schopni uvrhnout národ do tmy kliknutím na spínač, se najednou změnil ve vyprávění o jednom notebooku, na němž byl jeden škodlivý program a který vůbec nebyl připojen k síti", píše novinář ve Forbesu.

Noviny Washington Post upozornily na zprávu Burlington Electric a doplnily článek až za půldruhé hodiny. To svědčí o tom, že se noviny ani nepokoušely spojit se zástupci společnosti před uveřejněním materiálu a prověřit fakta, uvádí Kalev Leetaru.

„Soudě podle všeho nějaký vládní zdroj „pustil" do novin senzaci o Rusech, kteří se nabourali do energertické sítě USA. Místo toho, aby se noviny obrátily přímo na energetickou společnost a zjistily podrobnosti, prostě uveřejnily příběh v takové podobě, jakou jim předložili úředníci", uvádí novinář ve Forbesu.

Ale i po všech opravách nadpisů na webových stránkách Washington Post uváděl: „V rámci ruské operace byla nabourána energetická společnost ve Vermontu, což ohrožuje energetické sítě USA, uvádějí úředníci". V takové nekorektní formě byl nadpis uváděn na sociálních sítích. To má obrovský význam, zdůrazňuje komentátor Forbesu: uživatelé sociálních sítí většinou věnují pozornost pouze nadpisům a zřídka čtou celý článek.

Dne 3.ledna noviny uvedly, že informace o kybernetickém útoku a objevení škodlivého programu v Burlington Electric se nepotvrdily. Jak se ukázalo, pracovník společnosti považoval za podezřelou IP-adresu, k níž se připojil jeho počítač. Po prověrce se vysvětlilo, že je to obyčejná adresa, která nemá nic společného ani s hackery, ani s Ruskem.

Sdilet na:   Facebook MySpace Digg Delicious Reddit Twitter StumbleUpon



Přejít na stranu  1 [2] 3 4 5
Hledat Info kuryr
Datum / Čas
 
Vítejte,
Uživatelské jméno:

Heslo:




Pamatuj si mě

[ ]
[ ]
Novinky pro 2017
PoÚtStČtPaSoNe
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Počítadlo
Dnes na této stránce ...
celkem: 4341
unikátních: 1725

Celkem na této stránce ...
celkem: 5093044
unikátních: 1957691

Stránka ...
celkem: 5340529
unikátních: 1956614
Reklama
 

Facebook KURÝR

Wedos

NovyCas.org - Vaše cesta z dluhů

www.otvoroci.com

www.slovane.org



www.slevyusteckykraj.cz


© www.infokuryr.cz
Vygenerováno za:0.5006 sec,0.2688 z toho dotazů.Dotazů v DB:28. Použitá paměť:1,678kB