Sobota 25 listopad 2017
BIS se snaží potichu do novely trestního zákona protlačit náhubkový paragraf na zákaz sběru neutajovaných informací, např. o migrantech v ČR!   
Pridal tk Sobota 25 listopad 2017 - 11:27:51 Cist komentare / psat: 0 | Trackbacks:    Tisknout  Vytvořit z této novinky PDF 
Víme první! BIS se snaží potichu do novely trestního zákona protlačit náhubkový paragraf na zákaz sběru neutajovaných informací, např. o migrantech v ČR! Na stole leží největší ohrožení nezávislé žurnalistiky a svobody slova od konce roku 1989, návrh paragrafu je převzatý z Německa!

Tak jsme se dočkali, bohužel. Jak mne upozornil už Vítek z rádia SVCS, za zády českých občanů, voličů alternativy, za zády SPD a všech pro-národních stran a hnutí v ČR se potají a bez zájmu mainstreamových médií chystá největší drakonická novela trestního zákona od roku 1989, která je přímým útokem na svobodu slova v ČR, ale především jde o útok proti nezávislé žurnalistice, za kterou nestojí prokazatelně mainstream. Je to neuvěřitelné, ale 28 let po Velké kabátové revoluci bude trestné provozovat nezávislou zpravodajskou a novinářskou činnost! Bezpečnostní a informační služba ČR (BIS) totiž chce do chystané novely trestního zákona vsunout i “gumový” paragraf, který zakáže sběr a prověřování veřejných a netajných informací v ČR, pokud takový sběr bude kterýmkoliv orgánem státní moci v ČR na základě vlastního posouzení označen za materiál shromažďovaný “pro cizí moc”. A právě v tomto znění paragrafu je skryta největší hrozba pro nezávislou žurnalistiku v ČR po roce 1989. Dosud totiž je trestný pouze sběr utajovaných informací, což je logické. Nicméně pokud by prošla tato novela, která by zakázala sběr i veřejných informací třeba o svědectvích občanů o migrantech na území v ČR a o jejich pohybu, potom by to byl konec zpravodajské alternativy a všech alternativních rádií v ČR.

Informaci jako první přinesl server Česká justice a požadavek podle informací vychází z poslední výroční zprávy BIS za rok 2016, která varuje před vlivem ruské státní moci v ČR, která prý skrze alternativní média působí proti zájmům České republiky. Novela zákona by obratem ruky apriori postavila mimo zákon veškerou nezávislou alternativní žurnalistiku v ČR, jejíž výsledek práce by mohl být BIS vyhodnocen jako práce, kterou může (ale nemusí) nespecifikovaná cizí moc využít ve svůj prospěch a proti zájmům České republiky, i když jde o informace, které nejsou tajné a jsou de facto veřejné. Tento skandální cenzorský zákon je okopírován z německého zákona na ochranu menšin, konkrétně její novelizovanou část z počátku roku 2016, který zakazuje německým médiím psát a informovat o menšinách (a tím pádem o migrantech) jakékoliv informace, i když veřejně dostupné a neutajované, jestliže existuje hrozba jejich zneužití tzv. extremistickými hnutími v Německu, nebo cizí mocí. Zákon připravila německá tajná služba BND. V důvodové zprávě BIS je přímo uvedeno toto:

Získávání, prověřování nebo vyhodnocování nejen tajných, ale jakýchkoli informací o komkoli by mělo být dalším trestným činem, pokud taková činnost způsobí jinému újmu a pokud je záměrem vyzradit informace cizí moci. Na to, že v návrhu novely trestního zákona oproti původnímu záměru toto ustanovení chybí, upozornila v rámci připomínek Bezpečnostní informační služba (BIS). Podle poslední zprávy BIS občané ČR vyzrazují ve velkém citlivé informace Rusům a republice to způsobuje rozsáhlé škody.

Z tohoto znění návrhu zákona tak vyplývá, že trestně postižitelní by byli nejen novináři, kteří píší o ožehavých vnitrostátních kauzách v ČR, které teoreticky může “cizí moc” převzít, přetisknout a použít pro své potřeby propagandy, ale trestní odpovědnost by měli i občané v ČR, kteří by tyto informace poskytli, obstarali a předali nezávislým žurnalistům a alternativním serverům. Důsledkem tohoto zákona by byla likvidace alternativní žurnalistiky v ČR v celém rozsahu, protože jakýkoliv kritický nebo výbušný článek na alternativě, který si mainstream nedovolí publikovat, bude okamžitě označen jako za materiál, který byl shromážděn pro “cizí moc” a touto cizí mocí může být i článek využit. Ze samotného vyznění paragrafu vyplývá, že redakce alternativního média bude muset prokázat, že její informace nejsou sbírány pro cizí moc, že nejsou cizí mocí tyto informace vyhodnocovány a posléze používány např. na propagandistické úrovni proti ČR. Jenže to je nesmysl, žádný server, když napíše výbušný článek o nějaké události v ČR, nemůže zaručit, že informace nepřevezme cizí moc a že je nevyužije pro své zájmy, třeba i namířené proti ČR.

Pokud novela bude přijata, alternativa bude muset přejít do ilegality anebo skončit

Zákon tak de facto povede k tomu, že zpravodajská alternativa v ČR má být donucena odkrýt své spolupracovníky a informátory, anebo přejde do ilegality a pouze ti novináři, kteří nebudou psát o problémech v ČR, ani o migrantech, ani o lithiu, ani korupci, ani o propojení americké moci na český neziskový sektor, budou mít zaručeno, že nebudou ze strany orgánů obviněni z práce pro cizí mocnost (rozuměj pro Rusko, jak jinak). Platí to nejen pro práci žurnalistů, ale i pro provozovatele nezávislých rádií, včetně hostů, kteří ve vysílání mohou publikovat určité informace, které sice mají neutajovaný charakter, ale pokud zazní na rádiu, můžou být informace později využity některou z cizích mocí a BIS potom zpětně zjistí, že informace poskytl a shromáždil člověk, který píše články nebo vystupuje v alternativním rádiu. Je mi přitom naprosto jasné, kam tento zákon primárně míří. Je to náhubkový charakter zákona, který vyděsí provozovatele alternativních médií, kteří přestanou publikovat výbušné informace, aby nemohli být obviněni z toho, že publikují informace, které potom přebírá třeba ruský tisk nebo televize.

Zákon má přitom zcela absurdní charakter, protože např. pražská neziskovka The Prague Security Studies Institute má celý web v angličtině, zjevně pracuje pro cizí mocnost (USA), celý web mají v angličtině a seznamy dárců obsahují zahraniční fondy a nadace, více v článku zde: https://aeronet.cz/news/video-ceska-televize-obvinila-aeronet-ze-pry-kauza-lithium-byla-dezinformace-okamura-ma-pravdu-je-nacase-kavci-hory-znarodnit-protoze-takhle-uz-to-dal-nejde-nebyt-naseho-clanku-lithium-zmizi/ . Tyto organizace pracují pro cizí moc (USA) v podstatě oficiálně, ale nikomu to nevadí, protože prosazují pro-NATO agendu. Stejně tak západní cizí mocnosti, např. státní média jako BBC, France 24 nebo Deutsche Welle, což jsou všechno média státní moci svých zemí působí v ČR ve spolupráci s českými novináři a přebírají od nich české články, přepisují je do svých jazyků a publikují v zahraničí. Jenže i v těchto případech jde o články, které jsou vstřícné vůči NATO a souručenství ČR s NATO a EU. Navrhovaná novela zákona by tak postihovala jen kritické články, které kritizují nebo odhalují nepěkné informace a procesy v ČR, které odkrývají skandální kroky českých politiků pár dní před volbami, viz. kauza lithium atd.

Novela má za úkol umlčet provozovatele alternativních serverů a rádií

Jakýkoliv článek, který by vykresloval ČR v negativním světle, by mohl být okamžitě označen za materiál sesbíraný ve prospěch cizí moci, protože novinář a ani jeho vydavatel nemá kontrolu a moc nad tím, kdo všechno ve světě článek převezme a využije pro potřeby státu a státní moci cizí země. Zákon by de facto zlikvidoval možnost žurnalistiky a práce pro oficiální ruská státní média v ČR, stejně jako před několika dny americká státní elita začala bránit novinářům ruské stanice RT v přístupu na tiskové konference amerických ministerstev v USA tím, že kongres odebral televizi RT mediální status a udělal z televize cizího agenta podle zákona z roku 1938, který byl namířený proti nacistům, článek jsme uvedli zde: https://aeronet.cz/news/video-americky-kongres-oznacil-televizi-rt-za-ruskeho-agenta-a-odebral-ji-medialni-status-televize-je-pry-moc-nebezpecna-ruska-duma-v-odvete-oznacila-za-agenty-pro-zmenu-19-americkych-medii/ . Jenže v USA alespoň je zatím nikdo nebude trestně stíhat za žurnalistiku a sběr informací od amerických občanů, zato v Německu a teď možná i v Česku to možné bude. To jsme to dopracovali 28 let po sametu. A vidíte, netrvalo ani pár dní a tento proces z USA se okamžitě zkopíroval do České republiky s “vylepšením” a tvrdostí přes Německo a už je na světě návrh zákona podle návrhu BIS. To je rychlost.

Je naprosto zjevné, že pokud by takový zákon vstoupil v platnost, potom by se lidé, kteří spolupracují s alternativou na úrovni informátorů a zpravodajů o tom, co se děje v jejich okolí a českých městech, např. v souvislosti s migrací, dostali do konfliktu se zákonem, protože BIS by je mohla obvinit z práce pro cizí mocnost. Lidé by tak dostali strach a přestali by alternativě poskytovat informace. Stejně tak by dostali strach i provozovatelé alternativních serverů a rádií v ČR, protože by nesli od té chvíle trestní zodpovědnost za informace publikované v jejich vysíláních, pokud by se informace dostali např. do vysílání ruské televize, nebo pokud by např. některá neziskovka zjistila, že daný pořad nebo informace z něho jsou šířeny v diskusích a fórech na ruském internetu. Dokonce nelze vyloučit ani úmyslné podvrhy s cílem likvidace českých provozovatelů alternativy, kdy se český zaměstnanec nějaké neziskovky zaregistruje na fanouškovském webu přátel Donbasu a DLR, uveřejní tam odkazy na články nebo rádiové pořady české alternativy. Potom druhý den ten samý člověk zalarmuje BIS a oznámí, že tam a tam na webu proruských povstalců na Ukrajině jede diskuse a chválení článku nebo pořadu, který pochází z toho a toho českého webu nebo alternativního rádia.

Jakákoliv informace vypuštěná z alternativy bude moci být označena za práci pro cizí mocnost

V tom okamžiku má provozovatel českého serveru zaděláno na malér, protože může být podle takového zákona obviněn z práce pro cizí mocnost. To samé platí i o opozičních politicích v ČR, o Tomiu Okamurovi, který často vystupuje na alternativních rádiích a jeho názory otiskují a přebírají ruská média, protože stejně tak může potom i takový politik být obviněn ze sběru informací pro cizí mocnost, např. když Tomio Okamura mluví o tom, jaké informace dostává od voličů z celé ČR o migrantech. Tyto informace potom přebírají od něho i zahraniční média a státní tiskové agentury. Pokud tato novela projde, její dosah si nedokážeme ani domyslet.

Policie by potom podle zákona mohla obvinit všechny alternativce v ČR, všech těch 40 alternativních webů v ČR, i když ono jich je mnohem více, mohla by obvinit provozovatele alternativních rádií, nezávislé žurnalisty a investigativce na volné noze, občanské aktivisty proti migraci, zkrátka kohokoliv, jehož práce spočívá ve sběru a vyhodnocování nepěkných informací zevnitř ČR, i když jde o veřejné a neutajované informace. Stačí totiž, když BIS nebo policie (nebo jiný orgán státní správy) usoudí, že taková činnost je využita cizí mocností proti zájmům ČR. A zákon nijak nedefinuje, že BIS nebo policie musí prokázat něčí úmysl s cílem poškodit ČR a ne jenom odhalit hrozivé informace, aby občané v ČR viděli pravdu.

Toto je větší kauza než lithium, dámy a pánové. V přímém přenosu se BIS snaží o plošnou kriminalizaci české alternativy v celém rozsahu, o zasetí strachu mezi občany z poskytování informací alternativě, o zastrašení provozovatelů alternativních serverů a rádií, že budou obviněni z práce pro cizí mocnost. Pokud všechno dobře dopadne a předsedou bezpečnostního výboru ve sněmovně se stane člen SPD (pan Radek Koten), potom žádám všechny čtenáře a sympatizanty SPD, aby se aktivovali, aby tento článek poslali všem zástupcům a poslancům SPD nejen ve sněmovně, ale i poslancům KSČM a dalším politikům, o kterých víte, že mají pronárodní smýšlení, a aby v bezpečnostním výboru paragraf zablokovali. Nemůžeme dopustit, aby 28 let po převratu začala tajná služba kriminalizovat nezávislá alternativní média, která píšou nepohodlnou pravdu o událostech a procesech v ČR. Není naší vinou, že tyto informace nevrhají pěkný obraz na ČR, ale to platí univerzálně o všech nepěkných věcech. A pokud cizí mocnosti používají informace z ČR proti ČR, to je asi takové, jako když česká média jako Česká televize a její zpravodajové v Rusku používají informace z Ruska proti Rusku. Ale to my jako alternativa nemáme jak ovlivnit.

Poslanecká sněmovna musí paragraf smést ze stolu! Zalarmujte své poslance, zavolejte jim ještě dnes!

Pokud tento paragraf projde, potom ohrozí veškerou zpravodajskou alternativu v ČR, protože většina informací, která se objevuje na alternativě, popisuje krizové procesy v ČR o migraci, uprchlících a politickém rozvratu v zemi. Všechny tyto informace potom přebírají zahraniční média, cizí mocnosti, které potom vyhodnocují zprávy ze všech zemí k tomu, aby vyhodnotily nastavení své zahraniční politiky. To je proces zpětné vazby na události v jednotlivých zemích, kdy cizí vlády nesledují jenom mainstreamový tisk v dané zemi, ale pečlivě studují i informace z alternativy. Právě alternativa poskytuje nezkreslené informace a je logické, že cizí země si všímají všech informací v dané zemi, nejen těch, které vypustí mainstream. Kriminalizovat sběr veřejných palčivých informací v ČR kvůli tomu, že informace může, ale také nemusí potom převzít cizí moc, to jsem opravdu 28 let po “plyšáku” nečekal.

Sdílejte prosím tento článek na sociálních sítích, sdílejte odkaz na článek v emailech, přepošlete ho poslancům a odkazujte na něj v diskusích na serverech alternativy, ale i mainstreamu. Tajná služba překročila nemyslitelný rubikon ochrany svobody slova a sběru informací od občanů v ČR. Nesmíme dopustit kriminalizaci svobodného psaní a svobodného slova jenom kvůli tomu, že se někomu pravda nelíbí, a že taková pravda potom zaslouženě najde cestu i do zahraničí. Tomu se říká globální epocha moderního věku internetu, že informace z jedné země se dostanou do ostatních. A česká alternativa nesmí dostat náhubek ze strachu, že policie bude stíhat servery, které kritizuji NATO nebo EU a pochvalně se vyjadřují třeba k Rusku a jeho politice, třeba osvobození Sýrie od Islámského státu, za jehož vznikem a jeho operacemi do poslední chvíle stál americký senátor John McCain a americké tajné služby.

-VK-
Šéfredaktor AE News


Zdroj: https://aeronet.cz/news/vime-prvni-bis-se-snazi-potichu-do-novely-trestniho-zakona-protlacit-nahubkovy-paragraf-na-zakaz-sberu-neutajovanych-informaci-napr-o-migrantech-v-cr-na-stole-lezi-nejvetsi-ohrozeni-svobody/
Sdilet na:   Facebook MySpace Digg Delicious Reddit Twitter StumbleUpon



Soud o Poldi Kladno a Václavu Klausovi potvrdil, co mnozí nechtěli slyšet včetně Sobotky   
Pridal tk Sobota 25 listopad 2017 - 07:42:23 Cist komentare / psat: 0 | Trackbacks:    Tisknout  Vytvořit z této novinky PDF 
Konečně se dozvídáme, co se dělo v Poldi Kladno a není to hezké čtení. Problém je v tom, že když to psaly malé weby, byly zesměšňovány tím, že píší tak, aby byly populární. Dnes to říká oficiálně soud, ale nikdo se malým webům neomluví. Prý jsou konspirativní.

Nákup vládní letky za 15 milionů, účast na Rallye Paříž-Dakar za 40 milionů nebo svačiny za korunu. Na druhou stranu nesplácené úvěry a vyvádění státního majetku do účelově založených firem. Od krachu kdysi největších tuzemských hutí letos uplynulo dvacet let a stále nepadl definitivní verdikt nad Vladimírem Stehlíkem, který je do něj dovedl.

Nejhorší hutě v Česku

Stehlík hutě koupil počátkem roku 1994 v nezáviděníhodné situaci, kdy byly zřejmě nejhůře prosperujícími hutěmi v zemi. Za několik málo let od revoluce poklesla v Kladně výroba na necelou pětinu - specializovala se na ocel pro strojírenství, o kterou přestal být rozpadem sovětského bloku téměř zájem, napsal Marek Pokorný z Aktuálně.cz.

Není to však úplná pravda: západ nám navíc nasadil taková cla, že tam nic nešlo vyvézt. Dokonce už za komunistů se nevědělo co s tím. Ale pohádka o bájné Poldi v roce 1989 běží stále dál:




Takže součinnost, kdy se vývoz do států bývalého SSSR zhroutil, protože jsme neměli kapitál na profinancování jako Německo, západ nám vývoz zablokoval, se Stehlík choval jako gauner, nebo jako Kožený.

Stehlík slíbil investovat 11 miliard korun a tvrdil, že z pásů továrny, která v době nákupu zaměstnávala 9 tisíc lidí, budou brzy sjíždět montované domky či jachty. Fraška a lež.

A nesplatil ani korunu

Poldi Ocel nesplácela dluhy, ale Stehlík přesto nesmyslně utrácel. "Koupil za 15 milionů letku vládních vozidel," vzpomíná konkurzní správce Poldi Ocel Tomáš Pelikán, kterého soud poslal do firmy v březnu 1997. A Pelikán se pak snažil hutě jak zachránit, tak rozplést, co se tam za Stehlíkovy vlády dělo. V době, kdy fabrika neplatila ani dodavatelům energií, dal podle Pelikána například čtyřicet milionů za účast v Rallye Paříž-Dakar, kde jeden z kamionů řídili jeho synové Marko Stehlík a Vladimír Stehlík mladší.
A jak se posléze ukázalo, z uvedené 1,75 miliardy, které nabídl v privatizaci, navíc Stehlík fakticky nedal ze svého ani korunu. Státu sice zaplatil 150 milionů, ale tyto peníze vzal z účtů samotné Poldi Ocel. Za dalších 850 milionů pak jeho Bohemia Art převzala staré dluhy Poldi. Zbytek už pak nesplatil ani papírově.

Nedělal rozdíl mezi svým a firemním

To potvrzuje i Pelikán. "Nerozlišoval, co je jeho a co je firem nebo někoho úplně jiného," říká a poukazuje na případ, kdy hutě neměly materiál na výrobu, protože neplatily za dodávky oceli - a tak použily státní rezervy, které si u nich uložil stát pro případ krize.

Jen perličkou je, že koncem roku 1995 koupil za 22 milionů korun odborářský deník Práce - nedlouho poté, co jeho redaktorům zakázal přístup do hutí s odůvodněním, že o situaci v Poldi lžou. A deník, který posléze i sám řídil, potom rozdával spolu se svačinami za korunu zaměstnancům.

A památný průvod od Malostranského náměstí na vládu proti Klausovi, kdy tito zaměstnanci řvali, že za Stehlíka budou bojovat, protože Klaus je okrádá, zatímco si Stehlík utrhuje od úst, popsaly všechny deníky. A i po létech Sobotka v roce 2016 v Partii na Primě vypouští zbaběle tuto špínu od úst, když ho Václav Klaus za přeregulování ekonomiky káral:

Spoustu firem do té doby velmi prosperujících a úspěšných zaniklo. Například Poldi Kladno a další, protože byly prostě vytunelovány či "nechtěně" zlikvidovány. Klaus by tak měl lidově řečeno držet "hubu a krok" „Není totiž tím, kdo by mohl dávat rady. Dobře si pamatuju, jak to tady za něj vypadalo, napsal později na facebook.

Ano, takto se vytvářela špinavá demagogie, než lidem se Sobotkou došla trpělivost a ve volbách ČSSD odměnili.


Perličkou je, že když Václav Klaus tehdy odmítl dotace pro Poldi, byl skupinou lidí, kterou dnes nazýváme kavárnou a sluníčky sprostě urážen a napadán. Otázkou však je: zajímá něho dnes ještě pravda, když je zábavnější na někoho kydat špínu? A přesně takto se chovají Kalouskové, Gabalové, Sobotkové, prostě každým coulem demokrati evropských hodnot, co milují Svaz evropských socialistických republik a nikdy jinak. A kdo ho nemiluje, je konspirátor, ruská veš, a Putinův agent.

Přitom je nenapadne, že začínají být s těmito kecy lidem napříč Evropou pro smích s stále více je všude tlak, aby zmizeli do věčných politických lovišť. Vedle v Německu Merkelová už to vidí také: lhát se nemá a lež má krátké nohy!


Původní článek - celá fakta - dnes soudem potvrzená

Privatizace Poldi Kladno a zmatení blogeři:
http://www.paratdnes.cz/www.paratdnes.cz/2013/12/Privatizace-Poldi-Kladno-a-zmateni-blogeri.html

Zdroj: http://www.skrytapravda.cz/domaci/1256-soud-o-poldi-kladno-a-vaclavu-klausovi-potvrdil-co-mnozi-nechteli-slyset-vcetne-sobotky

Sdilet na:   Facebook MySpace Digg Delicious Reddit Twitter StumbleUpon



iDnes šíří prokazatelné fake news!   
Pridal tk Sobota 25 listopad 2017 - 07:24:10 Cist komentare / psat: 0 | Trackbacks:    Tisknout  Vytvořit z této novinky PDF 
Článek na iDnes Vychrtlý Bosňák byl symbolem genocidy, v Haagu přihlížel odsouzení Mladiče prezentuje známou fotku Fikreta Alice ( https://zpravy.idnes.cz/fikret-alic-ratko-mladic-symbol-genocida-muslim-bosnak-haag-poa-/zahranicni.aspx?c=A171123_103747_zahranicni_ert ) z údajného koncentračního tábora v Trnopolje, kde měli Srbové mučit muslimské vězně.

Fotka byla prokazatelně odhalena jako podvrh. Psali jsme o tom už v roce 2007 v článku Fingovaný teror – cesta k válce a diktatuře zde : http://zvedavec.org/komentare_1887.htm ve Zvědavci. Cituji:

Byla použita fotografie Fikreta Aliceho hledícího přes ostnatý drát, která měla „dokázat“ existenci moderních koncentračních táborů. Jak naznačuje titulek „Belsen 92“, byly použity všechny možné příběhy a srovnání s nacistickými hrůzami, aby se americké jednotky pustily do války s dalším národem.

Když přišli němečtí novináři do Trnopolje, místa údajného koncentračního tábora, nafilmovat dokument, zjistili, že tato fotografie byla podvod! Tábor v Trnopolje nebyl koncentrační, ale utečenecký. A nebyl obehnán ostnatým drátem. Důkladné prozkoumání fotografie odhalilo, že fotograf udělal fotografii přes přerušený plot obklopující dílnu s nářadím.

Další, podrobnější článek Lies the London Guardian told me... or, The Return of Villainy : http://tenc.net/villainy.htm

Přesto se na iDnes nestydí. A co na to Chovancovo slavné Centrum pro desinformace? Inu nic. Dívá se jinam.

Zdroj: http://www.zvedavec.org/vezkratce/14827/
Sdilet na:   Facebook MySpace Digg Delicious Reddit Twitter StumbleUpon



Slušný (ne)populista Drahoš si až o den později všiml, že 17. 11. byli na pódiu jen tři   
Pridal tk Sobota 25 listopad 2017 - 07:09:02 Cist komentare / psat: 0 | Trackbacks:    Tisknout  Vytvořit z této novinky PDF 
Jiří Drahoš jako jeden ze tří prezidentských kandidátů vystoupil 17. 11. na Festivale pro svobodu. M. Horáček nebyl přes eminentní zájem na pódium puštěn. O den později se Drahoš na FB bezelstně vyjádřil k nespravedlnosti. PRules? Jiří Drahoš, vlajková loď většiny mainstreamových médií (Bakalových zejména), vystoupil jako jeden ze tří prezidentských kandidátů v rámci Festivalu pro svobodu. Michal Horáček nebyl připuštěn ani přes svůj eminentní zájem. Jakkoliv s panem Horáčkemve většině věcí nesouhlasím, tak z oněch kandidátů (Drahoš, Hilšer, Fischer) je se 17. listopadem spjat zdaleka nejvíce (organizátoři tvrdili, že dají prostor těm, kteří se chovají v souladu s hodnotami 17. 11.).

Marek Hilšer nabídl, že se s Horáčkem rozdělí o svůj čas, za což si zaslouží smeknout klobouk. Organizátory to bylo zamítnuto. Drahoš „mlčel“.

O den později, 18. listopadu ve 12:09, se (ne)populistický pan Drahoš vyjádřil na Facebooku v tom smyslu, ve kterém předpokládá (nebo spíše jeho PR poradci), že získá pozitivní body za „chrabrost“.

„Jednu poznámku k včerejšímu vystoupení na Václavském náměstí. Jsem rád, že mne organizátoři oslovili, abych přednesl projev. Ale stejně tak měli pozvat všechny ostatní kandidáty. M. Horáček je spjatý s hodnotami Sametové revoluce. Přijde mi nedůstojné prezidentské kandidáty selektovat. Nehledejme to, co nás rozděluje, ale to, co nás spojuje.“(Jiří Drahoš, FB)

Pana Drahoše podezírám z toho, že reagoval až poté, co řada lidí jednání organizátorů ostře odsoudila a chytla se toho imédia (včetně iDnes).

Člověk si může leccos uvědomit později, ale o tom, že na Festivale pro svobodu budou mít prostor jen tři kandidáti, jistě věděl dopředu. A ve chvílích nespravedlnosti (nebo nedemokratičnosti) by se slušný člověk měl umět ozvat okamžitě. Takovou morální velikost však pan Drahoš nepředvedl.Vždyť i já (blbý bloger) jsem psal 16. 11. příspěvek Nadstranický a pestrý Festival pro svobodu: Drahoš, Pánek, Pithart, Dusilová – tak určitě, v němž jsem poukazoval na neférovost toho, že prostor dostanou jen ti „správně smýšlející“ kandidáti.

Ať se na mě pan Drahoš nezlobí, ale jeho následná lacině populistická psaníčka na FB mě nedojímají, naopak jen posilují dojem, že je beztvarým projektem bez vlastního názoru, účelově formovaným šedými eminencemi, PR družinou a EUsocem.

Že je slušný a reprezentativní? Takových lidí Vám vyjmenuji z patra tucet – chcete je taky za prezidenty? Nebyl snad slušný a reprezentativní i Gustav Husák?

Autor: Tomáš Vyoral

Zdroj: https://tomasvyoral.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=634930

Sdilet na:   Facebook MySpace Digg Delicious Reddit Twitter StumbleUpon



DLR pomohla obnovit pořádek v LLR. Dohoda Plotnického s Ukrajinou?   
Pridal tk Sobota 25 listopad 2017 - 07:02:16 Cist komentare / psat: 0 | Trackbacks:    Tisknout  Vytvořit z této novinky PDF 
Doněcké silové orgány zadržely v LLR skupinu ukrajinských diverzantů. Sdělil to dříve odvolaný ministr vnitra LLR Igor Kornet, který se dostal do konfliktu s hlavou republiky Igorem Plotnickým. Informovala o tom agentura RIA Novosti. Kornet vysvětlil, že operace byla uskutečněna společně s operativci DLR. Zadržení dostávali příkazy od velení 3. zvláštního pluku speciálního určení Hlavní správy rozvědky Ministerstva obrany Ukrajiny.

Zadržení diverzanti chystali teroristické útoky na území republik, plánovali podkopání politické situace zemí. Podle údajů internetové stránky Gazeta.ru zločinci chtěli šířit dezinformace, které by zhoršily pověst justičních orgánů. To by paralyzovalo činnost těchto struktur.

Kornet vysvětlil, že vše, co se děje v Lugansku, je důsledkem protiteroristické operace, jejímž účelem je zadržení diverzních a průzkumných skupin. V důsledku dohody vedení LLR s Ukrajinou se mohla republika již za 2 týdny vrátit pod kontrolu Ukrajiny. LLR byla blízko ke katastrofě.

Kornet poznamenal, že v případě úspěchu ukrajinských agentů ohledně jeho odstranění z vedení ministerstva vnitra byl příští ráno připraven do republiky vstoupit 3. zvláštní pluk speciálního určení Hlavní správy rozvědky Ministerstva obrany Ukrajiny. "Nám se ale všechno podařilo", zdůraznil šéf ministerstva vnitra.

Jména zadržených odmítl v zájmu vyšetřování uvést. Jak Kornet slíbil, do konce týdne bude vše v pořádku, operace již bude dokončena. Podezřelí chystali sérii teroristických útoků za účelem destabilizace politické situace v lidových republikách. V současné době probíhá šetření. Po spolupachatelích zadržených je vyhlášeno pátrání .

Stále častěji někteří experti konstatují, že to, co se děje v LLR, se jeví, že konflikt mezi Kornetem a Plotnickým přeroste v opravdový převrat, jehož důsledkem bude sjednocení republik.

Vůdce LLR Plotnickij napsal žádost o odstoupení

Vůdce samozvané Luhanské lidové republiky Igor Plotnickij napsal žádost o odstoupení z důvodu zdravotního stavu, oznámil ministr národní bezpečnosti LLR Leonid Pasečnik, jehož zprávu zveřejnilo Luhanské informační centrum.

„V souladu s jeho rozhodnutím nastupuju k výkonu povinností hlavy republiky až do následujících voleb," dodal Pasečnik.

Podle ústavy LLR rozhodnutí o předčasném zbavení pravomocí hlavy republiky přijímá Národní rada.

„Také oznamuji, že jsem zastáncem minských dohod. Republika bude i nadále plnit přijaté závazky v souladu s těmito dohodami," pokračoval Pasečnik a dodal, že rada ministrů, Národní rada LLR a další orgány nadále klasicky fungují.

Poděkoval Plotnickému za rozhodnutí o odstoupení a za obrovský přínos do procesu mírové regulace na Donbasu. Také oznámil, že bývalý vůdce už je jmenován zplnomocněncem LLR pro dodržování minských dohod.

Pro Kyjev pracovala i ředitelka místní národní televize Anastázie Šurkaevá
Video z výpovědi zadrženého agenta ukrajinské tajné služby:


Zdroj: Nová republika, Sputniknews.com, rusvesna.su


Sdilet na:   Facebook MySpace Digg Delicious Reddit Twitter StumbleUpon



Němci v duchu STASI a GESTAPA zavádějí cenzuru na facebooku ...   
Pridal tk Sobota 25 listopad 2017 - 06:43:11 Cist komentare / psat: 0 | Trackbacks:    Tisknout  Vytvořit z této novinky PDF 
V Německém Essenu startuje druhé centrum, které se bude starat o vymazávání "nenávistných" komentářů a "nepravdivých zpráv" na Facebooku. Pracovat zde bude 500 lidí. První centrum funguje již v Berlíně.

Facebook tak reaguje na "zákon o prohledávání sítí" (Netzwerkdurchsuchungsgesetz), který vstoupil 1. října v platnost a nakazuje provozovatelům sociálních sítí do 24 hodin závadné zprávy vymazat.

Autor: Zdeněk Chytra

Zdroj: waz.de

Sdilet na:   Facebook MySpace Digg Delicious Reddit Twitter StumbleUpon



Lukašenko obvinil Kyjev a Porošenka z prozrazení případu špionáže   
Pridal tk Sobota 25 listopad 2017 - 06:28:30 Cist komentare / psat: 0 | Trackbacks:    Tisknout  Vytvořit z této novinky PDF 
Běloruský prezident Alexandr Lukašenko prohlásil, že projednal v SAE se svým ukrajinským kolegou Petrem Porošenkem případ novináře Pavla Šarojka, kterého Minsk obvinil ze špionáže.

„Položil (Porošenko — red.) mi tuto otázku. Odpověděl jsem mu fakty. Přiznal jsem se, že jsem sledoval od prvního do posledního dne operaci za účelem zneškodnění špionážní sítě. Je to obvyklé, předseda Výboru státní bezpečnosti mi o tom hned referoval," cituje Lukašenka agentury Belta.

Podle jeho slov se oba lídři na listopadové schůzce dohodli, že tuto věc neprozradí, ale ukrajinská strana úmluvu porušila.

„Rozpoutali povyk, všechno se dostalo do médií. Co jsem měl dělat? Zrušil jsem své rozhodnutí a dovolil sdělit jistá fakta masmédiím, aby lidé pochopili, že nevyhrocujeme vztahy s Ukrajinou," zdůraznil prezident.

Lukašenko připomněl, že se Šarojko přiznal, pro koho pracoval. „Máme fůru dalších důkazů. Nevím, nač potřebovali tento skandál," dodal Lukašenko.

Novinář byl zatčen v Minsku koncem října.

Běloruská státní bezpečnost tuto zprávu později potvrdila. Novinář byl obviněn ze založení agenturní sítě a označili ho za příslušníka hlavní výzvědné správy ukrajinského ministerstva obrany, to ale prohlásilo, že to není pravda.

Podle zprávy Státní bezpečnosti byla činnost Šarojka koordinována zaměstnancem ukrajinské ambasády Igorem Skvorcovem. Minsk ho označil za personu non grata a Kyjev na to vypověděl běloruského diplomata.

Zdroj: agentura Belta, Sputniknews.com

Sdilet na:   Facebook MySpace Digg Delicious Reddit Twitter StumbleUpon



Mechanismus 16+1 vstoupil do nové etapy   
Pridal tk Sobota 25 listopad 2017 - 06:21:25 Cist komentare / psat: 0 | Trackbacks:    Tisknout  Vytvořit z této novinky PDF 
V dubnu 2014 odstartoval v Polsku první summit představitelů Číny a zemí střední a východní Evropy, který se do dnešních dní stal mechanismem spolupráce 16+1 a vytvořil důležitou platformu mezi Čínou a střední i východní Evropou.

Spolupráce 16+1 přinesla zemím střední a východní Evropy některé výhody, například zlepšení infrastruktury. Čínské podniky mají velké zkušenosti s technologiemi v oblasti výstavby infrastruktury, a proto v posledních letech investovaly čínské podniky do několika projektů ve střední a východní Evropě. Výstavba železnice mezi Maďarskem a Srbskem je považována za vzornou spolupráci mezi zeměmi 16+1.

Zástupce ředitele pobočky čínského podniku pro stavbu silnic a mostů v Srbsku Hei Shiqiang uvedl, že vzdálenost mezi Bělehradem a Budapeští činí 350 km, cesta mezi těmito dvěma hlavními městy trvá přes železnici 8 hodin. Po rekonstrukci se cesta zkrátí na pouhé 3 hodiny. Kvůli tamním podmínkám může současná železniční přeprava dosáhnout kolem 40 km/h, po rekonstrukci bude možné jet až 200 km/h. To bude velké zlepšení.

Železnice mezi Maďarskem a Srbskem je prvním čínským železničním projektem v Evropě. Na této trase dosahuje železnice v Maďarsku vzdálenosti 166 km a v Srbsku je délka 184 km.

Šéf Evropského institutu v rámci Čínského institutu mezinárodních studií Cui Hongjian uvedl, že železnice mezi Maďarskem a Srbskem zlepší ekonomickou situace v těchto zemích a také vytvoří nová pracovní místa a zvýší finanční příjmy obyvatel.

SK Slavia Praha byla založen v roce 1892 a jedná se o jeden z nejstarších evropských klubů. V září 2015 koupila čínská společnosti CEFC 60 % akcií klubu a stala se majoritním akcionářem. V listopadu 2016 zvýšila svůj podíl akcií na 99,96 %.

V posledních 2 letech dosáhl roční bilaterální obchodní objem v rámci spolupráce 16+1 a Pásma a Stezky více než 11 miliard.

Sdilet na:   Facebook MySpace Digg Delicious Reddit Twitter StumbleUpon



Návrh OSN byl v Libyi zablokován   
Pridal tk Sobota 25 listopad 2017 - 06:17:49 Cist komentare / psat: 0 | Trackbacks:    Tisknout  Vytvořit z této novinky PDF 
Nejvyšší národní výbor Libye ve středu 22. listopadu vetoval návrh OSN na opravu kontroverzní položky Libyjské politické dohody, libyjské politické usmíření se tedy opět zastavilo.

Nejvyšší národní výbor, který je poradním orgánem libyjské vlády národní jednoty, k tomu na oficiální webové stránce prohlásil, že podporuje proces politického usmíření a doufá, že lze úspěšně opravit Libyjskou politickou dohodu. Nicméně revidovaný program zatím dohodu nepřinesl.

Další strana, která se účastní mírových jednání, Národní shromáždění Libye naopak 21. listopadu tento návrh schválila.

Zvláštní zástupce generálního tajemníka OSN pro libyjský problém Ghassan Salame v září letošního roku předložil návrh o 12 kontroverzních položkách Libyjské politické dohody, včetně vytvoření libyjského správního orgánu, způsobu volby prezidenta a premiéra, vlastnictví příkazu armády a dalších. To byl první krok OSN z akčního plánu k řešení libyjského problému. Dalšími kroky budou zahájení národního shromáždění a ústavního referenda, volby prezidenta a parlamentu, které by se měly uskutečnit v září příštího roku.

Zástupci Nejvyššího národního výboru Libye a Národního shromáždění Libye uspořádali dvě jednání o prvním kroku akčního plánu, obě strany po jednání hlasovaly pro revidovaný program.

Sdilet na:   Facebook MySpace Digg Delicious Reddit Twitter StumbleUpon



V oblasti, kde zmizela argentinská ponorka San Juan, došlo k výbuchu, potvrdilo to argentinské námořnictvo   
Pridal tk Sobota 25 listopad 2017 - 06:16:04 Cist komentare / psat: 0 | Trackbacks:    Tisknout  Vytvořit z této novinky PDF 
V oblasti, kde zmizela ponorka San Juan, došlo k výbuchu, prohlásil na tiskové konferenci mluvčí argentinského námořnictva Enrique Balbi. „Získali jsme informaci o tom, že došlo k anomálnímu, jednorázovému, krátkému, silnému jevu nejaderného charakteru, který je identický výbuchu," uvedl Balbi.

15. listopadu došlo k přerušení kontaktu s argentinskou ponorkou San Juan. Na palubě bylo 44 námořníků. Zásoby kyslíku mají vydržet šest dní.

Již týden pátrají lodě a letouny po ztracené argentinské ponorce ARA San Juan. Putovala z jihoargentinského přístavu Ushuaia do své domovské základny Mar del Plata, když s ní námořnictvo ztratilo kontakt.

Ruský prezident Vladimir Putin 22. listopadu vedl telefonický rozhovor s argentinským prezidentem Mauriciem Macrim. Uvedl, že Rusko je ochotno pomoct v pátrání po ztracené ponorce. Obě strany se dohodly na vytvoření komunikačního mechanismu mezi ministry obrany obou zemí o pátrací a záchranné práci.

San Juan je dieselová ponorka, která byla vyrobená v Německu v polovině osmdesátých let. Podle Euana Grahama z australského bezpečnostního institutu Lowy byla ponorka před pěti lety zrenovovaná, měly jí být obnoveny baterie a motory.

Sdilet na:   Facebook MySpace Digg Delicious Reddit Twitter StumbleUpon



Hledat Info kuryr
Novinky pro 2017
Facebook KURÝR

Wedos

www.otvoroci.com

www.slovane.org



www.slevyusteckykraj.cz



TOPlist


© www.infokuryr.cz
Vygenerováno za:0.2886 sec,0.0557 z toho dotazů.Dotazů v DB:17. Použitá paměť:1,883kB