Úterý 03 prosinec 2019
Rusko vytvoří radiolokační prostor na ochranu před raketami s plochou dráhou letu
Pridal tk Úterý 03 prosinec 2019 - 06:33:34 Cist komentare / psat: 0 | Trackbacks:    Tisknout  Vytvořit z této novinky PDF
Podél ruských hranic má být vytvořen celistvý radiolokační prostor, který umožní včas zaznamenat odpálení raket s plochou dráhou letu, lety vojenských letadel a další cíle ve vzduchu, informovalo Ministerstvo obrany RF.

V Rusku dnes mají celistvý radiolokační prostor varování před raketovým útokem. Systém se skládá z radarů typu Voroněž, jež umožňují sledovat odpálení balistických raket.

Nový radiolokační systém bude podle Ministerstva obrany RF analogický. Má se skládat ze zahorizontálních radarů typu Kontejner, z nichž první byl uveden do provozu minulou neděli. Další radar tohoto typu má chránit Arktidu.

Nový radar je testován od 1. prosince 2018. Dálka detekce je zajištěna zachycením radiového signálu odraženého od ionosféry.

Hlavní konstruktér Kontejneru Michail Petrov sdělil, že nový radar dokáže objevit stealth letouny ve vzdálenosti tři tisíce kilometrů. Dodal, že jedním z nejsložitějších úkolů radaru při zpracování signálu je zjištění takových cílů jako bombardéry, rakety s plochou dráhou letu nebo palubní letectvo na pozadí zemského povrchu a rušení.

Nový radarový systém zachytí stealth letouny

Nový zahorizontální radar Vzdušně-kosmických sil RF Kontejner, který zahájil v neděli bojovou službu v Mordvinské republice, dokáže zaregistrovat stealth letouny ve vzdálenosti tři tisíce kilometrů, sdělil Petrov novinářům.

„Letadla zkonstruovaná podle technologie stealph pro nás nejsou neviditelná, stejně je vidíme, doprovázíme, objevujeme ve vzdálenosti přibližně tři tisíce kilometrů,“ řekl.

Poznamenal, že přijímací anténa nového radaru zachytí signál, který se vrací z Evropy, zemí Perského zálivu, Číny, Kazachstánu, atd. Signál vysílá středisko, jež se nachází desítky kilometrů od radaru. V novém radaru byl uplatněn princip odrážení signálu od ionosféry.

„Podobné radary zatím nikdo nemá. Vyvíjejí je v USA, Velké Británii, Francii, aktivně pracuje Čína, fungující vzorky mají v Austrálii. Avšak v takové sestavě, s takovým silným software, nemají nikde na světě,“ prohlásil hlavní konstruktér. Dodal, že systém může také doprovázet jednotlivé objekty, například malé, jako je třeba civilní Cessna.

Zdroj: https://sptnkne.ws/A8JW

Ve vesmíru se objevil tajemný světelný signál
Pridal tk Úterý 03 prosinec 2019 - 06:19:32 Cist komentare / psat: 0 | Trackbacks:    Tisknout  Vytvořit z této novinky PDF
Ruští astronomové objevili jeden z nejjasnějších zdrojů rentgenového záření, který se nachází v galaxii UGC 6456, která je vzdálená od Země 14,8 milionů světelných let. Informuje o tom tisková zpráva na portále Phys.org.

Vědci analyzovali archivní snímky UGC 6456 ULX z rentgenové observatoře Chandra a Hubbleova kosmického dalekohledu. Zdroj změnil svítivost o více než dva řády na 39. stupeň erg za sekundu v rozsahu 0,3 až 8 kiloelektronvoltů. Absolutní hvězdná velikost objektu přesahuje -7,6, což z něj činí v současné době jeden z nejjasnějších ULX v optickém rozsahu.

Povaha vysoké variability v optickém a rentgenovém rozsahu zůstává zatím nejasná. Kolísání jasu mají však amplitudu podobnou amplitudě pozorované v NGC 7793 P13, což je další zdroj rentgenového záření, který zahrnuje i neutronovou hvězdu.

Vědci objevili také korelaci mezi svítivostí v optickém a rentgenovém rozsahu. Možným vysvětlením může být, že rentgenové paprsky vytvářejí viditelné světlo na vnějších okrajích akrečního disku, ze kterého vychází silný hvězdný vítr, tedy tok hmoty vyfukovaný do mezihvězdného prostoru.

ULX jsou bodové zdroje rentgenového záření, které jsou jasnější než milion Sluncí na všech vlnových délkách. Jsou méně jasné než aktivní galaktická jádra, ale stabilnější než jakýkoliv známý hvězdný proces.

Super rychlá hvězda

Ve vesmíru objevili astronomové ultra rychlou hvězdu, která letí rychlostí až 6 milionů kilometrů za hodinu. Tato hvězda byla před pěti miliony lety vyhozena superhmotnou černou dírou ve středu Mléčné dráhy. Hvězdu S5-HVS1 objevil Sergej Koposov z Univerzity Carnegieho–Mellonových.

Momentálně se hvězda nachází v souhvězdí Jeřába pouhých 29 000 světelných let od Země a pohybuje se desetkrát rychleji než většina hvězd Mléčné dráhy. Její rychlost je téměř dvojnásobná v porovnání s jinými známými super rychlými hvězdami. Vesmírné objekty této třídy byly objeveny teprve před dvěma desetiletími.

Podle Bouberta Douglase z Oxfordské univerzity a jednoho z autorů studie je rychlost objevené hvězdy tak vysoká, že nevyhnutelně opustí galaxii a nikdy se nevrátí. Astronomové určili, že S5-HVS1 zahájila svoji cestu před pěti miliony lety v centrální oblasti Mléčné dráhy, kde se nachází obrovská černá díra, která je známá pod pojmenováním Střelec A*.

Zdroj: Phys.org, Spuniknews

Noví představitelé EU vzpomínali na 10. výročí podepsání Lisabonské smlouvy
Pridal tk Úterý 03 prosinec 2019 - 06:15:12 Cist komentare / psat: 0 | Trackbacks:    Tisknout  Vytvořit z této novinky PDF
Den 1. prosinec je pro EU novým začátkem v její historii. Noví představitelé EU téhož dne vzpomínali na 10. výročí podepsání Lisabonské smlouvy. Nový předseda Evropské rady Charles Michel a nová předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová uskutečnili svou inauguraci.

Slavnostní akce k 10. výročí podepsání Lisabonské smlouvy se zúčastnil předseda Evropského parlamentu David Sassoli, předseda Evropské rady Charles Michel, předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová a prezidentka Evropské centrální banky (ECB) Christine Lagardeová. Akce se konala v Muzeu evropských dějin v Bruselu. Po návštěvě muzea se noví představitelé EU setkali s novináři.

Předseda Evropského parlamentu David Sassoli v projevu vyzval nové představitele EU k plnění slibů.

David Sassoli uvedl: "Teď je čas činů. Evropský parlament se připravuje s Vámi na rekonstrukci Evropy. Chtěli bychom splnit naše sliby ohledně zlepšení úrovně lidského života, které jsme slibovali v poslední době. Jako například boj proti změně klimatu, proti zvýšení životních nákladů, Evropané musí vidět naši skutečnou akci."

Nový předseda Evropské rady Charles Michel v projevu zdůraznil významný úkol Lisabonské smlouvy. Charles Michel uvedl, že cílem zmíněné smlouvy je zvyšovat efektivnost EU, legitimitu demokracie a identitu akce.

Nová předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová uvedla, že od tohoto dne se stala se svými kolegy správkyní a strážkyní Lisabonské smlouvy. Domnívá se, že Muzeum evropských dějin ukazuje bohatství Evropanů, protože Evropa je slibem a budoucností.

Lisabonskou smlouvu podepsali představitelé EU v portugalském hlavním městě Lisabonu v prosinci roku 2007. Zmíněná smlouva oficiálně vešla v platnost 1. prosince 2009.

tk

Je evropská komise neomylné božstvo?
Pridal tk Úterý 03 prosinec 2019 - 06:12:29 Cist komentare / psat: 0 | Trackbacks:    Tisknout  Vytvořit z této novinky PDF
Jistě je, vždyť je to komise složená z lidí tak nesmírně moudrých a nadaných rozumem tak bezchybným a neselhávajícím, že jakýkoli omyl či chybný úsudek kteréhokoli z jeho 28 členů je naprosto vyloučen. A je vynikající okolností, že míru této nadlidské duševní dokonalosti celé komise jako celku i každého z jejích členů zvlášť, jsme si mohli my Češi v minulosti (a můžeme tak činit i v přítomnosti), tak říkajíc osahat na jednom z členů této komise, jímž je naše krajanka a komisařka Věra Jourová. Nuže a teď si představme, že duchem stejně ryzím, úsudkem stejně svrchovaným a rozvahou stejně nadlidskou, jakými vládne ona, vládne ve stejné míře všech 28 členů evropské komise. Takže tady už, moji milí, zapomeňme na pozemská měřítka, zde už míříme – co se ducha týká - k transcendentnu, čili k čemusi, co se vymyká běžným lidským měřítkům. A ptáte-li se v tomto už jakémsi mimosvětě na to, co je pravda a co je lež, či co je správné a co nesprávné, počínáte si stejně rouhačsky a nepatřičně, jako kdybyste v chrámu páně za zvuků té nejryčnější dechovky otevírali hanbinec.

Takže evropská komise rozhodla – a to jak rozhodla, se už netýká našich úsudků, je to svaté a jako svaté je to tedy nutno i přijmout. A nechytračit, nešvejkovat, nekombinovat, že všechno může snad být i tak, že evropská komise může jet proti Babišovi, protože on jede proti řízené evropské imigraci, kterou evropská komise naopak tvrdě prosazuje. Že se o něm v evropských městech a hlavně pak v Bruselu mluví jako o balvanu, který v zemích visegradské čtyřky stojí této řízené imigraci v cestě, a že kdyby se odvalil on, odvalí se pak už z téže trajektorie pohodlněji i Maďar Orbán, po něm Polák Duda a nakonec i Slovák Pellegrini.

Jsou to sprosté pomluvy, protože evropská komise je stejně vysoko morálně, jak je vysoko i svým rozumem. Takže spěte klidně, nalézáte se v těch nejspolehlivějších a nejspravedlivějších rukách, co ve světě jsou.
Dobrou noc.

Lubomír Man

Lež má krátké nohy
Pridal tk Úterý 03 prosinec 2019 - 06:10:04 Cist komentare / psat: 0 | Trackbacks:    Tisknout  Vytvořit z této novinky PDF
Pan Novotný dělá ostudu funkci starosty nejen v Řeporyjích, ale v celé České republice. Kdyby si jako jiní skuteční starostové, kteří něco vědí o své obci nebo městu, případně když neví, tak se to chtějí dovědět, sednul s pamětníky nebo se alespoň podíval do obecní kroniky, tak by pak nemohl vypouštět takové bláboly, které jako šílená trapnost uráží lidi nejen u nás, ale i v zahraničí a to na Východě, tak na Západě, protože na obou stranách jsou skuteční veteráni 2. světové války, kteří nechtějí ve svém věku, aby jejich boj byl špiněn těmi, kteří si ani nedovedou představit, co to byla válka proti fašismu a nacismu. Pro osvěžení paměti a těm, kteří chtějí znát a mluvit pravdu, zprostředkuji osobní poznání jednoho z pamětníků, které potvrzuje kronika v Řeporyjích.

Je lží, že by Řeporyje osvobodili Vlasovci. V Řeporyjích byla posádka německého Wehrmachtu v počtu 240 vojáků. Tito vojáci se vzdali již 5. 5. odpoledne zástupcům odbojových organizací představovanými důstojníky v záloze, v uniformách. Důvod byl prostý, civilistům se odmítli vzdát, proto bylo vytvořeno vojenské velitelství a těm se pak vzdali. V čele byl npor. Alois Vrba a zástupce por. Fr. Krška. Ihned došlo

k jejich odzbrojení a zbraně předány. Byly to pušky, lehké i těžké kulomety a granáty. Okamžitě těmito zbraněmi bylo vyzbrojeno 117 občanů Řeporyjí. Vše proběhlo organizovaně a pod vojenským velením. Ještě večer byly podle rozhodnutí velení vytvořeny skupiny, které byly rozděleny na střežení zajatých německých vojáků a hlavně na obsazení všech přístupových silnic do Řeporyjí. Dne 6. 5. ráno již od tří hodin stavěli místní obyvatelé na místech určených velením barikády a obsazovali určenými, plně ozbrojenými gardisty. Nezapomnělo se ani na možný příchod Prokopským údolím, což se ukázalo jako velmi prozíravé, neboť tam bylo vojenských zásahů nejvíce potřeba. Obrana Řeporyjí byla tak zorganizována a zajištěna již 6. 5. v ranních hodinách.

Navíc někteří odešli, nebo byli posláni na obranu ruzyňského letiště. Ano, i Vlasovci přijeli do Řeporyj 6. 5. odpoledne, čas se různí, podle pamětníků, ale nikdo neuvádí dříve než v 15 hodin. Na žádnou barikádu nepřišli. Většina obyvatel o nich ani nevěděla. Do žádného vojenského střetnutí se zde nedostali, žádní němečtí vojáci ani příslušníci SS se do Řeporyj nedostali.

Již 7. května začali odjíždět a poslední Vlasovci zmizeli z obce osmého nad ránem, směr Mořina, na západ. Takže pokud by se našli nebo někdo bude chtít najít nějaké hroby příslušníků Vlasovovy armády, tak to nebylo úmrtí v boji, ale pravděpodobně jen buď byli dříve ranění a zemřeli poblíž Řeporyj, nebo to byli ti, co se pokoušeli z této armády utéci a byli tedy považováni za zběhy a zastřeleni na útěku.

Tolik holá fakta, snad to bude stačit pro ty, kteří se snaží překroutit historii a lhát lidem u nás i v zahraničí. Jistě mne mohou ještě živí bojovníci z Pražského povstání doplnit. A vyvrátit ty odporné lži.

JUDr. Vojtěch Filip